FaturaHub

 

FaturaHub, e-ticaret satıcıları başta olmak üzere bütün KOBİ’lerin e-dönüşüm süreçlerini kolay, etkili ve az maliyetle yönetmelerini sağlayan bir SaaS (Software as a Service) ürünüdür. Firmalar, FaturaHub üzerinde bir hesap yaratıp e-ticaret satışları için gereken sipariş ve fatura döngüsü operasyonlarını rahatlıkla yönetebilirler.

 

FaturaHub’ı geliştirmeye 2019 yılı Nisan ayında Vergi Usul Kanunu üzerinde yayınlanması planlanan taslak tebliğ ile başladık. Nitekim aynı sene 19.10.2019 tarihli ve 30923 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 509 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile; “E-ticaret paydaşı olan internet satış platformları, internet ortamında ilan yayınlayanlar ve internet reklam aracıları e-Fatura ve e-Arşiv Fatura uygulamasına geçmek zorunda olacaklardır.” maddesi duyuruldu. Beta sürümünden itibaren IdeaSoft İş Ortaklığı ile temasta kalarak KOBİ’lerimizin ihtiyaçlarına çözüm üretmeye başladık.

 

E-ticaret ekosistemi içerisinde FaturaHub kullanıcıları, ürün listeleme ile başlayarak son kullanıcıya ulaşan siparişi kapsamakta olan döngüde sipariş takibi ve e-Fatura ya da e-Arşiv Fatura işlemlerini kolaylıkla yönetebilir. Kullanıcılar, IdeaSoft altyapısına sahip e-ticaret sitesinden ve sanal pazaryerlerinde yer alan mağazalarından gelen siparişleri bulut tabanlı yönetim paneli üzerinde görüntüleyebilirler. Siparişe ilişkin E-Fatura ya da E-Arşiv Fatura bilgisini çalışmakta olduğu özel entegratöre iletebilir ve esnek çalışma modeli ile bütün satış uç noktalarını tek bir platformda yönetme şansına sahip olurlar.

 

Bulut tabanlı FaturaHub panelinde aşağıda yer alan sanal pazaryeri mağazalarından gelen siparişler yönetebilir;

 

• trendyol.com  

• hepsiburada.com  

• gittigidiyor.com  

• n11.com ve  

• epttavm.com  

 

FaturaHub e-Dönüşüm Süreç Yönetiminde Nasıl Destek Sağlıyor?

 

FaturaHub kullanıcıları, IdeaSoft e-ticaret altyapısı ve sanal pazaryerleri üzerinden gerçekleşen siparişlerini tek bir tık ile portal üzerinde el yordamı ya da bir zamanlayıcı aracılığı ile çalışmakta oldukları özel entegratöre rahatlıkla iletebilirler. Zamanlayıcı, kullanıcılar tarafından belirlenen bir mağaza özelinde çalışmaktadır. IdeaSoft e-ticaret altyapısı üzerinden gelen müşteri siparişlerini zamanlayıcı aracılığı ile belirli bir sipariş durumunu baz alarak (Örn: Kargoya Verildi, Tamamlandı) veya ayın, haftanın belirli bir günü be belirli bir saate göre (Örn: Her Çarşamba ve Cuma günü 19.00) E-Fatura ya da E-Arşiv Fatura olarak özel entegratöre iletebilir, fatura çıktısını arzu ettiğiniz zamanda alabilirsiniz.

 

IdeaSoft App Store üzerinde tamamen kullanıcı deneyimlerini ön planda tutarak geliştireceğimiz uygulamalar içerisinde, Türkiye pazarında yer alan KOBİ’lerin operasyon maliyetlerini kısa vadede düşüreceğimizi ve izlenebilir süreçler yaratabileceğimizi düşünüyoruz. E-ticaret süreçleri, içerisinde birden çok paydaş ve yönetim parametresi barındıran ve aslında yüksek derecede operasyon yükü getiren organizasyonlar. IdeaSoft'un güçlü ve sürdürülebilir yapısı sayesinde, değer yaratan iş ortakları ile geliştirilen bu organizasyonun orta vadede globalde de örnek olarak gösterilip, yüksek düzeyde bir etki yaratacağına inanıyoruz. Bu organizasyonda yer almanın FaturaHub ailesi olarak bizlerde yarattığı heyecan ve motivasyonu kullanıcılarımız ile bir an önce deneyimlemek istiyoruz.

 

Nisan 2020 tarihinde Deloitte ve Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği (TUBİSAD) tarafından yayımlanan Türkiye’de E-ticaret 2019 Pazar Büyüklüğü raporuna göre 2018 ve 2019 yılları arasında sadece ‘Online Perakende’ kanalında %48 oranında bir artış olduğu belirtilmiştir.

 

Geçtiğimiz yıl, T.C. Ticaret Bakanlığı’nın bir kuruluşu olan ETBİS (E-Ticaret Bilgi Platformu) tarafından yayımlanan son verilere göre ise, 2019 yılının ilk altı ayı ile karşılaştırıldığında 2020 yılında toplam E-Ticaret hacminin %64 artış gösterdiği belirtilmiştir. (Kaynak: https://www.eticaret.gov.tr/istatistikler) Buradan net olarak Türkiye E-ticaret pazarında mevcut büyüme ivmesinin korunduğu anlaşılmaktadır.

 

FaturaHub Olarak Neyi Hedefliyoruz?

 

Büyüme ivmesi beraberinde KOBİ’ler için çok fazla araç ve titizlikle yönetilmesi gereken operasyonel bir süreç getirecektir. Bu noktada IdeaSoft App Store aracılığı ile doğru ihtiyaç çözümleri sunarak kullanıcılara verimli bir deneyim yaratabileceğimizi düşünüyoruz. Türkiye’de monolit büyümenin en önemli örneği olan IdeaSoft App Store sayesinde, özellikle sipariş yönetimi ve faturalama süreçlerinde problem yaşayan ve maalesef esnek olmayan entegrasyon döngüsünden dolayı büyük operasyonel maliyete katlanan KOBİ'lerle iletişim kurabileceğiz.

 

Yapısı itibari ile FaturaHub maalesef son kullanıcılar tarafından rahatlıkla ulaşılabilen ve pazarlama stratejisi çok güçlü olan bir organizasyon değil. İyi ki de değil. Bugün baktığımızda App Store ile rahatlıkla binlerce kullanıcıya esnek e-Dönüşüm süreçleri deneyimi yaratabilecek durumdayız. Bünyemizde bulunan özel entegratör havuzunu genişletip daha çok KOBİ’ye hitap etmeye ve IdeaSoft ile değer yaratmaya devam edeceğiz.